روش اندازه گیری پارکت لمینت

روش اندازه گیری پارکت لمینت

برای راحتی کار، یک نقشه بسیار ساده از منزلتان را بر روی یک برگه بکشید، سپس هر دیوار را با متر اندازه بگیرید و کنار دیوار مربوطه بر روی نقشه ای که کشیده اید، یادداشت کنید. پس از اتمام متراژ دیوارها، اکنون شما نیازمند محاسبه مساحت هستید، قسمتهایی را که قصد داریدلمینیت کنید را به صورت فرضی به مستطیل های کوچکتر تقسیم کنید، مساحت هر یک را محاسبه کرده، سپس همه مساحت ها را با هم جمع کنید، تا رقم نهایی بدست آید.

مانند تصویر زیر

محاسبه قرنیز

نوبت به محاسبه قرنیز دور می رسد، در این مرحله ما نیازمند متراژ محیط کار هستیم.

مانند تصویر زیر

اندازه گیزی لمینت پارکت

در محاسبه متراژ قرنیز باید به این نکته توجه داشته باشید که در دور کار ممکن است ارتفاع دیوار از کف تا بالا کمتر از اندازه استاندارد (۸ سانتیمتر ، ۱۰ سانتیمتر) قرنیز باشد.

در اینجا دو حالت ممکن است به وجود بیاید :

حالت اول :جاهایی که کمتر از ۵ سانتیمتر است مانند زیر درب ورودی ، درب بالکن و … را جداگانه اندازهگیری نمایید تا ابزاری به نام میت برای آنجا محاسبه شود.

حالت دوم هم این است که بین ۵ تا ۸ سانتیمتر باشد مانند زیر درب سرویس بهداشتی ، حمام ، کمد دیواری و … که ابزار دیگری به نام اسکوتیا نیز محاسبه می شود .

علاوه بر متراژ قرنیز و پارکت لمینیت که تا اینجا به دست آورده ایم، چند مورد دیگر هم باقیمانده است ، نوبت به پروفیل جدا کننده بین اتاقها می رسد . باید دقت داشته باشید که  پارکت لمینیت در مرز بین اتاق و سالن پذیرایی باید بریده شده و بین شکاف برش خورده از پروفیل میانه استفاده شود، حتی اگر شما قصد پارکت کردن اتاق را نداشته باشید، همچنان باید پروفیل اتمام کار که مربوط به از بین بردن اختلاف سطح است را بایستی استفاده کنید.

😃+

ارسال پاسخ

Real Time Web Analytics