مقایسه دقیق بین کفپوش‌ها

مقایسه دقیق بین کفپوش‌ها

مقایسه دقیق کفپوش‌ها برای یک انتخاب هوشمندانه

امروزه بدلیل تفاوت زیاد کفپوش‌ها، انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کفپوش می‌تواند یک پروسه زمان‌بر باشد. حتی می‌تواند باعث شود افراد به انتخاب‌های اشتباهی دست بزنند که از نظر مالی هم هزینه بیشتری متحمل شوند. دراین قسمت قصد داریم تفاوت‌های مهم کفپوش‌ها را به زبان ساده برای شما عزیزان توضیح دهیم.

ابتدا اجازه دهید به طور مختصر چند نوع کفپوش را به شما معرفی کنیم.

پارکت: پوششی از جنس چوب است و تفاوت بین آن‌ها فقط نوع درختی است که چوب از آن تهیه شده است. مراحل تولید و نصب آن نیز شامل فرایند خاصی نمی‌شود و فقط چوب درخت به الوار تبدیل شده که در نهایت به ابعاد کوچک‌تر بُرش می‌دهند و به کف می‌چسبانند، سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص آن‌را ساب و لاک می‌زنند.

کفپوش ساده: از جنس PVC (پلاستیک) و دارای دونوع تایلی و رولی است. کفپوش از نظر کارایی به طور کلی با پارکت و لمینیت تفاوت دارد و بیشتر در آشپزخانه، شرکت‌ها و ادارات استفاده می‌شود.

لمینیت (لمینت): به طور کلی به هرچیز چند لایه‌ای لمینیت گفته می‌شود. لمینیت‌ها از مواد چوبی به صورت کاملا فشرده (HDF) ساخته می‌شود. لمینیت روش نصب جالبی دارد و برخلاف پارکت بدون اینکه به کف چسبانده شود و آسیبی به آن وارد کند، نصب می‌شود.

به علت مزایایی که لمینیت نسب به پارکت دارد، مدتی است که دیگر پارکت استفاده نمی‌شود و در بازار نیز به راحتی یافت نمی‌شود.

کفپوش کاشی و سرامیک: معمول‌ترین کفپوش برای آشپزخانه کاشی و سرامیک است که به دلیل مزایایی که دارد انتخاب خوبی هست زیرا هم در مقابل آب و موادشوینده مقاوم است و به همین دلیل نسبت به بعضی کفپوش‌ها در این زمینه برتری دارد. اما مشکل این کفپوش‌ها نداشتن مقاومت کافی درمقابل ضربه است که به راحتی تَرَک برمی‌دارد. مشکل دیگری نیز دارند و آن هم لیز بودن است و البته نوع سفید آن به سختی تمییز می‌شود.

کفپوش ونیل: این نوع کفپوش نسبت به سایر کفپوش‌ها از محبوبیت کمتری برخوردار است. البته مزایایی مانند بافت نرم، لایه نسبتاً مقاوم و ارزان قیمت بودن، دارد اما به دلیل اینکه پایه صندلی و مبل و حتی راه رفتن روی آن نقش می‌اندازد  وسایر معایب آن باعث شده که در مقابل سایر کفپوش طرفداران کم‌تری داشته باشد.

سایر کفپوش‌ها نیز زیاد در میان مردم مرسوم نیستند و کم‌تر استفاده می‌شوند.

با بررسی این نکات پیشنهاد ما به شما عزیزان استفاده از لمینیت است. اگر هنوز هم درمورد انتخاب لمینیت تردید دارید پیشنهاد می‌کنم مزایای قابل توجه آن‌را مطالعه کنید.

لمینیت‌ها در مقابل عوامل خارجی مقاوم هستند و در استفاده طولانی مدت نقش و زیبایی خودشان را حفظ می‌کنند.
اشعه‌های نور خورشید نیز به آن‌ها صدمه وارد نمی‌کند و اگر اتاق شما آفتاب‌گیر است، بدون هیچ مشکلی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.
شکل ظاهری آن‌ها شبیه چوب واقعی است و نسبت به سایر کفپوش‌ها ظاهر زیبایی دارد.
تعویض و نصب آن‌ها به سادگی انجام می‌شود اما برای جلوگیری از ایجاد هرگونه مشکل بهتر است توسط نصاب نصب شود.
*نکته قابل توجه و مهمی که عدم اطلاع از آن ممکن است دردسر ساز شود این است که بعضی افراد دقیقاَ اندازه مورد نیازشان کفپوش تهیه می‌کنند و اگر پس‌از مدت طولانی نیاز به تعویض قطعه‌ای از آن‌ها باشد، ممکن است به سادگی همان طرح و جنس مشابه پیدا نشود.

لمینیت‌ها به دلیل اینکه به کف اتاق چسبانده نمی‌شوند به راحتی قابل حمل هستند و اگر اجاره‌نشین هستید و دوستدارید از لمینیت استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را مانند سایر اثاثیه منزل جمع کنید و جابه‌جا کنید.
تمیز کردن آن‌ها نیز راحت و سریع است. هم‌چنین برای درخشان و براق ساختن آن‌ها نیاز به هیچ ماده خاصی نیست و با یک پارچه مرطوب این‌کار انجام می‌شود.

لمینیت‌ها معایبی هم دارند اما به راحتی قابل حل هستند! لمینیت‌ها برای محیط های مرطوب مناسب نیستند اما اگر جنس با کیفیت یا به اصطلاح تجاری “اصل” پیدا کنید می‌توانید از لمینیت در هر محیطی استفاده کنید. یکی دیگر از معایب لمینیت‌ها سر و صدای آن‌هاست و اگر به زندگی در محیط‌های آرام عادت دارید ممکن است صدای راه رفتن روی آن برای شما آزاردهنده باشد اما شما می‌توانید برای رفع این مشکل یک لایه فوم زیر لمینیت قرار دهید تا هم عایق صدا باشد و هم از هجوم احتمالی موریانه‌ها در امان بماند.

شرکت نیکان تجارت یکی از بزرگترین واردکنندگان لمینت و کاغذدیواری در کشور است که به دلیل کیفیت و خدمات بهتر نسبت به سایر شرکت‌ها در این زمینه پیشی گرفته است.

😃+

ارسال پاسخ

Real Time Web Analytics